joi, 7 aprilie 2011

ANAF: Dosarul preturilor de transfer

          În conformitate cu prevederile Ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 222/2008, contribuabilii care desfăşoară tranzacţii cu persoane afiliate au obligaţia ca, la solicitarea organului fiscal competent, să întocmească şi să prezinte, în termenele stabilite de acesta, dosarul preţurilor de transfer. Solicitarea de întocmire şi prezentare a dosarului preţurilor de transfer se emite în cursul desfăşurării unei inspecţii fiscale generale sau parţiale. Dosarul preţurilor de transfer va conţine:
A. Informaţii despre grup:
    1. structura organizatorică a grupului, legală şi operaţională, inclusiv participaţiile, istoricul şi datele financiare referitoare la acesta;
    2. descrierea generală a activităţii grupului, strategia de afaceri, inclusiv schimbările din strategia de afaceri faţă de anul fiscal precedent;
    3. descrierea şi implementarea aplicării metodologiei preţurilor de transfer în cadrul grupului, dacă este cazul;
    4. prezentarea generală a tranzacţiilor între persoane afiliate, din Uniunea Europeană:
    a) modul de tranzacţionare;
    b) modul de facturare;
    c) contravaloarea tranzacţiilor;
    5. descrierea generală a funcţiilor şi riscurilor asumate de persoanele afiliate, inclusiv schimbările intervenite în acest sens faţă de anul precedent;
    6. prezentarea deţinătorilor de active necorporale, din cadrul grupului (patent, nume, know-how etc.) şi redevenţele plătite sau primite;
    7. prezentarea acordurilor de preţ în avans încheiate de către contribuabil sau de către alte societăţi din cadrul grupului, în legătură cu acesta, cu excepţia celor emise de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală.
B. Informaţii despre contribuabil:
    1. prezentarea detaliată a tranzacţiilor cu persoanele afiliate:
    a) modul de tranzacţionare;
    b) modul de facturare;
    c) contravaloarea tranzacţiilor;
    2. prezentarea analizei comparative:
    a) caracteristicile bunurilor sau serviciilor;
    b) analiza funcţională (funcţii, riscuri, mijloace fixe utilizate etc.);
    c) termenii contractuali;
    d) circumstanţele economice;
    e) strategii de afaceri specifice;
    f) informaţii cu privire la tranzacţii comparabile externe sau interne;
    3. prezentarea persoanelor afiliate şi a sediilor permanente ale acestora implicate în aceste tranzacţii sau înţelegeri;
    4. descrierea metodei de calcul al preţurilor de transfer şi argumentarea criteriilor de selecţie a acesteia:
    a) în cazul în care nu se folosesc metode tradiţionale de determinare a preţurilor de transfer se va justifica această opţiune;
   b) în toate cazurile în care nu se aplică metoda de comparare a preţurilor se va justifica această opţiune;
   5. descrierea altor condiţii considerate ca fiind relevante pentru contribuabil.
Sursa: anaf.ro

Impozit pe profit activitati ONG

Conform art.15 alin.(3) din Legea 571/2003 privind Codul fiscal cu modificarile si completarile ulterioare, organizaţiile nonprofit, organizaţiile sindicale şi organizaţiile patronale sunt scutite de la plata impozitului pe profit şi pentru veniturile din activităţi economice realizate până la nivelul echivalentului în lei a 15.000 euro, într-un an fiscal, dar nu mai mult de 10% din veniturile totale scutite de la plata impozitului pe profit, prevăzută la alin. (2).

ANAF: Regimul de declarare derogatoriu

           In conformitate cu prevederile Ordinului ministrului finantelor publice nr.864/2005 pentru aprobarea Procedurii privind regimul de declarare derogatoriu, in caz de inactivitate temporara, pentru perioade mai mari de 12 luni, dar nu mai mult de 3 ani consecutivi depunerea declaratiilor fiscale poate fi facuta conform unui regim de declarare derogatoriu.
Regimul de declarare derogatoriu se solicita de platitorii de impozite si taxe la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al acestora, prin depunerea unei cereri.
Astfel, aveati posibilitatea ca, in momentul incetarii activitatii, sa beneficiati de regimul de declarare derogatoriu, in cazul in care erau indeplinite, cumulativ, urmatoarele conditii:
a)sa nu figurati, la data aprobarii cererii, cu obligatii fiscale restante catre bugetul general consolidat;
b)sa nu desfasurati nici un fel de activitate;
c)sa nu obtineti venituri din exploatare, venituri financiare si/sau venituri exceptionale;
d)sa nu dispuneti de personal angajat si sa nu platiti venituri cu regim de retinere la sursa a impozitului;
e)sa nu aveti in curs de solutionare o cerere de rambursare sau de restituire a impozitelor, taxelor si contributiilor,
f)sa nu fie in curs de derulare un control fiscal.
Avand in vedere cele de mai sus, in situatia in care, nu ati solicitat regim derogatoriu pentru perioada de inactivitate, aveti obligatia de a depune declaratiile fiscale pentru obligatiile inscrise in vectorul fiscal, la termenele prevazute de lege.

           Sunt supuse regimului de declarare derogatoriu urmatoarele declaratii:
a) formular 100-Declaratia privind obligatiile la bugetul general consolidat;
b) formular 300-Decont de TVA;
c) formular 101-Declaratia privind impozitul pe profit;
d) formular 120-Decontul  privind accizele;
e) formular 130-Decontul privind impozitul la titeiul si gazele naturale din productia interna.
Pe perioada aplicarii regimului derogatoriu, contribuabilii nu au obligatia depunerii declaratiilor prevazute mai sus, cu exceptia celor de la punctele c),d) si e), daca acest regim de declarare incepe sau se sfarseste in cursul anului fiscal.
Baza legala: Ordinul ministrului finantelor publice nr 864/2005 art. 1
sursa: anaf.ro